世界の化粧品市場レポート(World Cosmetic Market Report)

中国のスキンケア市場の現状と将来展望(2016年)

TRENDS

In 2016 the premiumisation trend in skin care became more evident, with consumers preferring to select skin care products with higher prices or premium brands. Alongside growing awareness of personal wellbeing and rising disposable incomes as a result of urbanisation, more domestic consumers were willing to trade-up to high-quality and functional skin care products for a better effect. Moreover, consumers changed their consumption habit from price-oriented to quality- and brand-oriented; they were more open to purchasing premium brands, as they had easier access to international brands through online platforms. Besides, rising overseas purchases also increased awareness of premium brands and boosted sales in mainland China.

COMPETITIVE LANDSCAPE

L’Oréal China maintained its leading position in skin care with a value share of 9% in 2016. The company offers a wide range of products, from mass to premium brands, as well as dermocosmetic brands, which cater to the needs of a large number of consumer groups in China. In addition, with a long history in the market and consistent product quality, L’Oréal China has built a reputable and positive brand image, giving confidence to consumers; not to mention its widespread nationwide distribution network, including deep penetration via online and offline channels, which sustained the leading position of L’Oréal China in the review period.

PROSPECTS

Over the forecast period skin care is expected to register a value CAGR of 6% at constant 2016 prices, to reach CNY223.3 billion in 2021. Growth will be driven by rising awareness of skin health and consumption upgrading amongst domestic consumers.
中国のスキンケア市場_2016年_.pdf
サンプルデータはこちら

※サンプルPDFデータは全て英文で記載されております。
※さらに詳しいデータ(有料)につきましては、下記お問い合わせにてお申しつけください。

この記事のお問い合わせはこちら

アクセスランキング

  1. 1位 7月27日 18時30分
    花王、リセッシュ除菌EXが布上のウ...
  2. 2位 12月4日 20時00分
    医薬品と指定医薬部外品の違いとは?
  3. 3位 7月10日 15時15分
    コーセーマルホファーマ、高機能スキ...
  4. 4位 12月1日 10時30分
    資生堂、肌本来の強さと美しさ引き出...
  5. 5位 12月1日 14時00分
    小林製薬 オードムーゲ、ニキビの悩...
  6. 6位 12月1日 10時00分
    レイナチュラル、ヘアケアブランド ...
  7. 7位 12月1日 15時00分
    マンダム ルシード、見た目印象に着...
  8. 8位 11月30日 16時00分
    ユースキン製薬、9月にブランドリニ...
  9. 9位 11月30日 10時30分
    花王、化学物質の全身毒性評価事例が...
  10. 10位 12月1日 13時00分
    ナリス化粧品、塗ってはがすだけのネ...
  1. 1位 7月27日 18時30分
    花王、リセッシュ除菌EXが布上のウ...
  2. 2位 12月4日 20時00分
    医薬品と指定医薬部外品の違いとは?
  3. 3位 7月10日 15時15分
    コーセーマルホファーマ、高機能スキ...
  4. 4位 11月18日 10時00分
    Paypay、花王商品の購入で最大...
  5. 5位 4月17日 15時00分
    【週刊粧業選定】優良化粧品OEM/...
  6. 6位 8月4日 10時00分
    小林製薬、顔に使えるアットノンが若...
  7. 7位 6月22日 13時00分
    耳にかけないマスクが販売開始、ヘア...
  8. 8位 9月10日 10時08分
    サイエンスボーテ・大坂社長、異色の...
  9. 9位 5月26日 19時45分
    カネボウ化粧品、「ミラノコレクショ...
  10. 10位 10月28日 13時00分
    アルビオン、化粧液「フローラドリッ...
  1. 1位 7月27日 18時30分
    花王、リセッシュ除菌EXが布上のウ...
  2. 2位 11月6日 10時30分
    ナリス化粧品、ネイル禁止でも使える...
  3. 3位 11月18日 10時00分
    Paypay、花王商品の購入で最大...
  4. 4位 11月9日 14時00分
    ポーラ、肌の潜在力高めるには「喫煙...
  5. 5位 12月4日 20時00分
    医薬品と指定医薬部外品の違いとは?
  6. 6位 7月10日 15時15分
    コーセーマルホファーマ、高機能スキ...
  7. 7位 11月10日 10時30分
    コーセー、マスクに色移りしない高化...
  8. 8位 4月17日 15時00分
    【週刊粧業選定】優良化粧品OEM/...
  9. 9位 8月4日 10時00分
    小林製薬、顔に使えるアットノンが若...
  10. 10位 9月10日 10時08分
    サイエンスボーテ・大坂社長、異色の...

Sub tit market

Sub img market

週刊粧業/C&Tを一部から。今すぐ欲しい!今回だけ欲しい!そんなご要望にお応えし、一部毎にダウンロード販売でご提供致します。

週刊粧業マーケットへ

化粧品業界に従事される皆様のビジネスチャンスをつなぐ製造依頼サイト。優れた化粧品業界のパートナーをすばやく見つけていただくことができます。

くわしくはこちら

マーケティング情報

マーケティング/商品企画/プロモーション担当の企画業務を支援する情報が満載。Power PointのPDF版では記事フローチャートで情報整理しご提供。

お役立ちマーケティング情報ページへ

調査レポート

毎年、週刊粧業が行う調査結果レポート総計をCD-Romにて販売。非常に利用価値が高く、化粧品業界の企業戦略には欠かせない知的コンテンツ。>
有料(1コンテンツ CD-Rom)
50,000円(税込、送料込)~
※Windows版のみ

週刊粧業 消費者調査データの購入はこちら

ネットリサーチ大手、クロス・マーケティングが最新のトレンドをまとめた一般向けには公表していない自主調査レポートを無料でダウンロードできます。

クロス・マーケティング 消費者調査データ(閲覧無料)

カスタマーコミュニケーションズ

全国のドラッグストア、スーパーマーケットの
ID-POSデータから市場トレンドを気軽にチェック。個数ランキング上位10商品の市場シェア(個数)とリピート率をご覧いただけます。

データ

レシートシェアランキングカテゴリ

Sub tit asia

アジア化粧品市場を捉えたアジア進出支援プログラム

アジア化粧品市場を捉えたアジア進出支援プログラムでは、ASEANや北東アジアなどへの進出を考える化粧品メーカーを後押しすべく、様々なコンテンツを用意しています。

Sub tit report

世界の化粧品市場レポート(World Cosmetic Market Report)

世界の化粧品市場レポートコーナーでは、ユーロモニター・インターナショナル社が提供する世界の化粧品市場の市場概況、主要トレンド、競合状況、流通ルートの市場動向、市場の将来展望などをお伝えしていきます。

ページの先頭へ